FAQ

Her har vi samlet en række almindelige spørgsmål, som dukker op med jævne mellemrum. Fandt du ikke det du søgte, er du velkommen til at kontakte os direkte.

1 - Foreligger der en databehandleraftale?

Vi har flere mulige løsninger til skolerne, hvoraf ikke alle forudsætter en forudgående databehandleraftale. Men naturligvis er dette en mulighed hvis I ønsker at gøre det på en måde I plejer. Vi har dog også en anden løsning, hvor I som skole eller institution slet ikke skal udlevere nogle data, men hvor forældrene selv særskilt godkender og overdrager data. Vi udleverer ikke personfølsomme data til tredje part.

Vi har databehandleraftaler med alle vores underdatabehandlere, og vi gør os umage med at passe på jeres data.

2 - Hvornår modtager vi tilmeldingssedlen?

Skolen eller institutionen modtager sedlerne ca. 14 dage før fotograferingen og står for uddelingen.

Enten kan de modtages digitalt eller i papirform.

3 - Binder man sig til en pakke?

NEJ! Du bestiller ikke før du har set dit barns billeder online.

Vi printer alle vores billeder enkeltvis, det vil altså også sige, at du ikke binder dig til at købe et helt ark, men derimod kan plukke de billeder du allerbedst kan lide.

4 - Kan mor og far bestille hver for sig hvis vi ikke bor sammen?

Absolut. I benytter samme unikke kode, men hver jeres e-mail. I betaler hver for sig, og I får hver jeres pakke. Vi kan endda levere det hjem til jer hver især så ikke jeres barn skal have to pakker med hjem.

5 - Hvilken baggrund skal jeg vælge?

Vi bruger to baggrunde – en sort og en hvid. Begge egner sig formidabelt både til farve og sort/hvid, så det er efter vores mening kun hvis dit barn enten har meget lyst eller meget mørkt hår, at I bør vælge en kontrastfarve.

6 - Tager I søskendebilleder?

Ja det gør vi efter aftale med skolen eller institutionen. Nogle gange sker det løbende, andre gange sker det på et særskilt tidspunkt, hvor forældrene selv kan deltage. Det kan jeres skole eller institution oplyse jer om.

Hvis I ønsker søskende fotografering, så kobler vi det på det ene barns kode, så I ikke skal logge ind flere gange.

7 - Retoucherer I billederne?

Vi retoucherer ikke medmindre I som forældre beder os særskilt om det. Det kan være et lille sår, et blåt mærke eller andet. Det kan I notere på sedlen og det er med i prisen.

Skulle der mod forventning være sneget sig noget uønsket med på billedet, som I opdager i bestillingen, skal I ikke tøve med at kontakte os.

8 - Kan man bestille digitale billeder?

Ja! Det er også muligt i vores webshop. Dog ikke klasse- og gruppebilleder.

Når du køber digitale billeder, får du en mail umiddelbart efter betalingen er gået igennem, med link til billederne.

9 - Der er et vandmærke på billederne, forsvinder det ved køb af digitale filer?

Ja, naturligvis. Systemet fjerner selv vandmærker, og leverer billederne i højeste kvalitet. Husk at bruge det link du modtager på e-mail til at hente dine billeder ned. Det er ikke nok at højreklikke.

10 - Hvor store er de digitale billeder?

Vi har kun en opløsning af digitalbilleder, nemlig den fulde størrelse. Dette kan variere en smule, men vi står altid inde for at billederne kan printes i god kvalitet.

11 - Har I slettet billederne efter udløbsdatoen?

Nej vi gemmer dem 1 år, men kontakt os og hør mere hvis du får brug for dette.

12 - Hvordan leveres billederne?

Vi leverer gratis til skolen eller institutionen, men hvis du ønsker at have dine billeder hurtigere, kan du vælge hjemmelevering i kassen. Nogle skoler og institutioner ønsker ikke at stå for uddelingen af billeder, så i det tilfælde vil der blive pålagt porto i webshoppen. Her er flere muligheder.

13 - Hvor bliver mine billeder af?

Har du ikke modtaget dine bestilte billeder, så kontakt os endeligt. Som regel ligger de på skolen eller i institutionen, men indimellem kan de være gået tabt i posten og så sender vi naturligvis nogle nye.

Alle vores pakker er forsikrede, og kan spores. Det hjælper vi altid gerne med. Send os en mail med oplysningerne så løser vi det.

14 - Hvilke betalings muligheder har jeg?

Vi har online betaling i vores webshop. Der kan betales med de mest almindelige betalingskort. Ønsker du at betale via. Bankoverførsel kan du kontakte os, så hjælper vi med det. Bemærk at billederne ikke leveres før betalingen er gået igennem.

Efter forudgående aftale kan der også betales med faktura. 

15 - Mit login er blevet væk?

Ring til os eller send os en mail, så løser vi det

da_DKDansk
en_GBEnglish (UK) da_DKDansk